Events

26 August 2021: Konference om digitale modeller i samfundsvidenskabelig forskning

26.08.2021 kl 13-15.30

BESKRIVELSE

It-vest inviterer til online konference om digitale modeller i samfundsvidenskabelige forskning. Nogle forskere er allerede godt i gang med at anvende digitale modeller i deres forskning; en anvendelse, der gør dem i stand til at skabe resultater, de ikke kunne opnå med traditionelle metoder, og at søge svar på spørgsmål, de ikke tidligere har kunnet stille.

Konferencen giver, med udgangspunkt i konkrete cases inspiration inden for kunstig intelligens (AI), geografiske informationssystemer (GIS), maskinlæring, datascience og agentbaseret modellering, samt til hvordan man opbygger et interdisciplinært forskningsfællesskab.

Konferencen afholdes i et samarbejde mellem Aarhus Universitet, Aalborg Universitet, og It-vest vil vi gerne invitere dig til konference om digitale modeller i samfundsvidenskabelig forskning.

Deltag via Zoom

Konferencen er gratis og afholdes online via Zoom torsdag 26. august 2021 kl. 13-15.30

Læs mere her om programmet og tilmelding